DN kör i helgen ett reportage från Torekov – badorten där ursprungsbefolkningen är rödlistad, och ersatt med rosabrända miljardärer, välfärdsoligarker och politruker. Lite som Gurzuf på Krim under Breznjev (eller för den delen i dag). Man kan roat fnysa åt den nuvarande svenska överhetens ständiga behov av att likt nässeldjur klustra ihop sig och bilda...